Meer en meer bedrijven experimenteren daarom met methoden om hun online conversie te verhogen. Om klanten op de hoogte te kunnen houden van de laatste ontwikkelingen, heeft GoSpooky onlangs een Head of Commerce aangenomen. Het marketingbedrijf heeft een dedicated social commerce team opgezet, luidde het bijbehorende nieuwsbericht. Dat blijkt genuanceerder te liggen. De kersverse Head of Commerce heeft geen eigen team, maar werkt samen met de bestaande teams om conversiekansen in aanstaande klantcampagnes te ontwikkelen en optimaal te benutten. Dat wordt heel belangrijk, voorspelt Van der Wiel. ‘Social commerce komt in de hele customer journey, van het begin tot het einde.’
De GoSpooky-oprichter haalt twee recente commerce-campagnes aan waar zijn teams bij betrokken waren. In samenwerking met Zalando en The North Face ontwikkelde GoSpooky een Snapchat AR-filter waarmee consumenten virtueel jassen konden passen. En voor het Amerikaanse festival ComplexCon maakte het marketingbedrijf een Snapchat AR-filter die de bezoekers naar bepaalde locaties op het terrein leidde om extra’s te ontgrendelen. Die laatste filter behaalde meer dan zes miljoen views, vertelt Van der Wiel met een glimlach.